Hmm a mi się zdaje, albo mam zwidy, że zauważylem dziś OII RS czarna Combi ocp na blaszkach WE jadaca na Mielec w Padwi N. :?: :diabelski_usmiech
światła do jazdy dziennej zamiast przeciwmgielnych
Zwiń
X
-
światła do jazdy dziennej zamiast przeciwmgielnych
Chciałem podzielić się z użytkownikami możliwością instalacji świateł do jazdy dziennej w skodzie octavii II z przed liftingu. Dokonałem tego instalując światła do jazdy dziennej w miejscu świateł przeciwmgielnych. Wykorzystalem do tego światła produkcji firmy WESEM o symbolu 4HM które prawie idealnie pasują w miejsce fabryczych świateł przeciwmgielnych. światła posiadją homologację do jazdy dziennej. Koszt kompletu lamp ok 68 zł. Montaż nie wymaga żadnych przeróbek a zamontowane światła można w każdej chwili zdemontować i założyć fabryczne. światła podłączone są pod fabryczną instalację świateł przeciwmgielnych, co wymaga użycia dodatkowego łącznika. Na zdjęciach można zobaczyć jak to wygląda. Applause
poniżej link ze zdjęciami:
-
-
światła do jazdy dziennej zamawiałem bezpośrednio u producenta - WESEM www.wesem.pl na stronie są namiary, telefon email co kto chce. NR katalogowy: 4HM. 23800. Oryginalne elementy optyczne świateł przeciwmgielnych mają lekki owal, co powoduje że po założeniu wsemowskich po bokach (w poziomie) pozostają szczeliny ok 2 mm, praktycznie niezauważalne. Aby połączyć światła z oryginalną kostką skodowską użyłem starej żarówki H8 ale jak ktoś ma inny pomysł, to można to zrobić inaczej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tumba2910Oryginalne elementy optyczne świateł przeciwmgielnych mają lekki owal, co powoduje że po założeniu wsemowskich po bokach (w poziomie) pozostają szczeliny ok 2 mm, praktycznie niezauważalne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dylan80ale cóż wy sie tak boicie tych mijania jako dziennych? czy nie taniej wychodzą zamiast kupować i instalować osobne dzienne?
ja od zawsze byłem za jazdą na mijania przez całą dobę, przynajmniej wiem, że jak świeci to jedzie...W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WojtekSzPrzepraszam, trochę się gubię... ops:
Odpowiedzcie mi proszę, albo przekierujcie na odpowiedni temat.
Czy światła przeciwmgielne = światła dzienne?
Tzn. czy mogę jeździć na przeciwmgielnych zamiast świateł mijania (dziennych nie posiadam...)?
pozdrW moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rekinZamieszczone przez WojtekSzPrzepraszam, trochę się gubię... ops:
Odpowiedzcie mi proszę, albo przekierujcie na odpowiedni temat.
Czy światła przeciwmgielne = światła dzienne?
Tzn. czy mogę jeździć na przeciwmgielnych zamiast świateł mijania (dziennych nie posiadam...)?
pozdr
Ale mi chodzi o w/w "ZAMIAST"
pozdrSCOUT 2.0 FSI (BVX)
Komentarz
-
-
Nie nie można światła dzienne to dzienne a przeciw mgielne to przeciw mgielne. Inaczej świecą (rozpraszają światło). Także nie można ożywać przeciw mgielnych jako dziennych.
Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lamp musi być ≥40cm², a w przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.http://emmu.pl
----------------------------------------------------------
W końcu robi się to, co się lubi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WojtekSzZamieszczone przez rekinZamieszczone przez WojtekSzPrzepraszam, trochę się gubię... ops:
Odpowiedzcie mi proszę, albo przekierujcie na odpowiedni temat.
Czy światła przeciwmgielne = światła dzienne?
Tzn. czy mogę jeździć na przeciwmgielnych zamiast świateł mijania (dziennych nie posiadam...)?
pozdr
Ale mi chodzi o w/w "ZAMIAST"
pozdrW moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mobilDodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi.
Komentarz
-
-
JOY, tak wychodzi z tego co napisał mobil.obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD
Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl
Komentarz
-
-
Przepraszam, że zadaję takie banalne pytanie ale chyba nie umiem szukać bo od dwóch dni nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie:
Czy żeby wyjąć halogeny (właśnie np. do tego żeby zamontować w miejsce odbłyśnika żarówki lampę do jazdy dziennej), trzeba zdejmować zderzak czy wystarczy zdjąć te czarne atrapy przy halogenach i tam wykręcić śrubki i wypchnąć do przodu cały halogen?
Druga sprawa (wracając do tematu): rozumiem, że zasilanie lamp dziennych jest tym samym prądem co żarówki H8 (halogenowe) i ewentualnie trzeba jakoś polutować łącze (bo wejściówka H8 i tej lampy WESEM.
Trzecią rzeczą jest to, że taki montaż nie spełnia wymagań co do automatycznego włączenia świateł dziennych z silnikiem i automatycznego wyłączenia przy włączeniu świateł mijania więc wpadłem na kolejny pomysł by zamontować coś takiego:
(są automatyczne i zużywają o wiele mniej energii bo to LED i to markowy)
Proszę o pomoc
edit: Dobra, już znalazłem w instrukcji, że nie trzeba demontować zderzaka
Ale wciąż proszę o komentarze w sprawie zamontowania lamp LED podanych w linku w miejscach halogenów.
[ Dodano: Wto 02 Sie, 11 07:56 ]
Dostałem krótką instrukcję od sprzedawcy z tej aukcji:
"Ponieważ światła jazdy dziennej winny zapalać się zawsze przy uruchamianiu zapłonu, trzeba je podłączyć do instalacji w miejscu gdzie pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu (oznaczenie zacisku 15). W przypadku auta Golf 5 do dyspozycji jest kaseta bezpieczników w komorze silnika. Po prostu włączyć zapłon, zmierzyć woltomierzem i wyszukać wolne miejsce podłączenia. W przypadku określonych wariantów aut Golf 5 brak jednak do dyspozycji żadnego zacisku 15 w kasecie bezpiecznikowej (komora silnika). Można ją utworzyć za pomocą dodatkowego bezpiecznika w kasecie bezpiecznikowej (wnętrze) – we wtyku F41.
Za pomocą dostarczonego przekaźnika zasilanie świateł dziennych zostaje przerwane
przy załączaniu świateł mijania. – żółty kabel"
I teraz mam pytanie: Czy ktoś może powiedzieć gdzie dokładnie najlepiej podłączyć taki automat w Octavii II?Primus Inter Pares
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dylan80ale cóż wy sie tak boicie tych mijania jako dziennych? czy nie taniej wychodzą zamiast kupować i instalować osobne dzienne?
ja od zawsze byłem za jazdą na mijania przez całą dobę, przynajmniej wiem, że jak świeci to jedzie...Nie dyskutuj nigdy z idiotą,
najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu,
a potem pokona doświadczeniem ...
Komentarz
-
-
ale kotlet :szeroki_usmiech->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz